Tuesday, October 21, 2008

Hhhmmm....


Kadang-kadang tu penat jugak jadi pelajar ni..Aku rasa tak mampu nak go on myself.Tension,letih,dan macam-macam lagi la.Beza sangat dengan sekolah dan universiti walaupun dalam satu erti kata yang sama.Cara sekolah macam ni,cara universiti macam tu.Aku tau memang tahap pengajian tak sama,tapi tu la,kadang2 tu tak tahan jugak.Rasa macam nak giv up je tapi kadang2 je la.Kadang2 tu aku lebih suka buat tak tau,tak nak ambik kisah walaupun benda tu bertimbun-timbun kat dalam kepala yang sentiasa menghempap.Aku fikir satu je,kalau aku layan perasaan tu,lagi la 'membelasah' diriku.Tapi,tak la sentiasa buat tak tau,kadang2 tu fikir jugak.Kehidupan seorang pelajar berat sangat2.Tapi kan,pada pendapat aku,hidup sebagai pelajar ni best juga walaupun mendatangkan banyak 'ketensionan' berbanding dalam kehidupan pekerjaan.Asyik belajar je...Tapi tu la,tak boleh jugak.Kena kerja jugak,nak teruskan hidup.Seperti dalam aku punya post yang lepas2,inilah dinamakan kehidupan sebenar.Ada pasang surutya walaupun pada hakikatnya tak mampu.Hhmm...tak tau la aku.Perkataan TENSION!TENSION! tak pernah lekang dalam kepala otak.Bukan aku saja yang hadapi semua ni,student2 lain pun sama je keadaan.Tapi tu la,dah tanggungjawab sebagai seorang pelajar,so kena la terima hakikatnya.Aku selalu berpesan pada diri aku,sentiasa jadi seorang yang positif.Tu point yang penting..Apa yang aku tulis ni just sebagai meluahkan apa yang aku rasa je,tak de apa2 niat pun.So,kalau 'terlampau' kata-kata aku ni,aku mintak maaf banyak2..Wassalam........

No comments: